Veelgestelde vragen
Staan uw veelgestelde vragen er niet tussen, neem dan contact met ons op.
Hoofdkantoor 070 – 33 10 895 of stel uw vraag via de mail
Kost overstappen geld?
Dat hangt af van het moment waarop iemand overstapt. Als u van administratie- kantoor wisselt op 1 januari dan zijn er waarschijnlijk geen kosten. Als u gedurende het kalenderjaar wisselt, dan hangt het af van de wijze waarop uw administratie gevoerd wordt en of het overstappen geld kost. Daar informeren wij u vooraf over.
Moet ik opnieuw beginnen met mijn boekhouding?
Nee, dat is gelukkig niet nodig. Onze CijferMeester zijn bijzonder kundig in het overnemen van een boekhouding. Vaak kunnen zij ook nog verbeteringen realiseren.
Er zit geen CijferMeester bij mij in de buurt, maar ik wil wel graag overstappen.
Een steeds groter deel van onze dienstverlening verloopt ‘papierloos’. Zo is het bijv. niet meer nodig om uw boekhouding langs te komen brengen. U kunt uw facturen eenvoudig scannen of fotograferen met uw smartphone en naar ons mailen. Vervolgens kunt u via het internet volledig volgen hoe wij uw facturen verwerken.
Moet ik mijn huidige boekhouder eerst opzeggen?
Hoewel het niet altijd noodzakelijk is om op te zeggen, is het wel zo netjes om afscheid te nemen van uw vorige intermediair. Hoe zou u het vinden als een klant van u de relatie opeens beëindigd zonder hierover te communiceren?
Indien u om specifieke redenen erg opziet tegen het zelf opzeggen, kunnen wij dit ook namens u verzorgen.
Kan ik als particulier ook klant worden?
Dit verschilt per CijferMeester-kantoor. Vraag dit dus even na bij het kantoor waar u klant zou willen worden.
Moet ik zelf verstand hebben van boekhouden?
Nee, u hoeft geen verstand te hebben van boekhouden. Wel zullen wij u graag uitleggen wat het nut van een goede boekhouding kan zijn voor U. En als u behoefte heeft aan bepaalde inzichten dan zullen wij de boekhouding graag zo inrichten dat met de gevoerde boekhouding in uw informatiebehoefte kan worden voorzien.
Kan ik direct gebruik maken van de online systemen?
Ja, dit kan bij wijze van spreken in 5 minuten worden geregeld.
Geven jullie ook bedrijfsadvies?
Ja, graag zelfs. Naarmate wij inhoudelijk betrokken zijn bij uw bedrijf en uw persoonlijke financiële situatie, kunnen wij uw beter adviseren. CijferMeesters worden hier ook in getraind. Van iedere intermediair mag worden verwacht dat deze een goed boekhouding kan voeren. Juist in de adviesrelatie maken wij het onderscheid door u meer van dienst te zijn.
Kunnen jullie ondersteunen in een ondernemingsplan?
Ja, dit is uiteraard mogelijk. Wij zijn wel van mening dat het altijd uw ideeën en uw plan moet zijn. Wij kunnen u echter helpen met het stellen van de juiste vragen om uw businesscase nog scherper te formuleren. Ook kunnen wij u ideeën uitwerken in een financiële paragraaf; dat is immers ons vak. Tenslotte kunnen wij u ondersteunen bij het vinden van financiering (indien nodig).
Hoe lang duurt overstappen?
In principe is geen doorlooptijd nodig. Als u één van onze kantoren nu belt, dan kunt u 5 minuten later ‘live’ zijn. Uiteraard is wel enige tijd nodig voor een kennismaking, het opstellen van de samenwerkingsovereenkomst, en in een ideale wereld doen we dat eerst en starten we daarna de dienstverlening. Maar als het echt moet dan kunt u NU starten.
Kan ik advies krijgen voor privé en zakelijk tegelijk?
Aan u de keuze. Het hoeft niet maar is vaak wel raadzaam. Graag horen wij van u welke ambities/dromen u heeft, en welke rol uw bedrijf spelt bij het realiseren van die ambities/dromen.
Maken jullie ook accountantsrapporten?
Alleen AA of een RA mag een accountantsrapport maken. De meeste CijferMeester kantoren mogen dit niet, maar binnen ons netwerk van ruim 65 kantoren hebben wij wel kantoren die dit mogen. Dankzij het feit dat CijferMeesters volgens ons kwaliteitshandboek werken, kan iedere CijferMeester via een bij ons aangesloten RA of AA kantoor een accountantsverklaring leveren.
Ondersteund mijn CijferMeester ook in schuldsanering?
6 van onze kantoren zijn gespecialiseerd in schuldsanering. Indien u zich bij één van onze kantoren meldt, dan zorgen zij er voor dat dit kantoor wordt ingeschakeld voor u.
Kan ik klant worden als ik negatieve cijfers heb?
Negatieve cijfers zijn geen probleem, zolang wij de indruk hebben dat uw bedrijf perspectief heeft, op termijn weer gezond wordt en u de kosten van onze dienstverlening kan betalen. Indien hier twijfel over bestaat, is denkbaar dat we u een voorschot vragen voor onze dienstverlening.
Ik wil overstappen naar een andere bedrijfsvorm, kunnen jullie daarbij helpen?
Wij kunnen u prima helpen bij het overstappen naar een andere rechtsvorm. Uiteraard zullen we eerst met u in gesprek over aanleiding en doel van de andere rechtsvorm. Hierbij komt regelmatig voor dat verwachte voordelen anders uitpakken dan verwacht en dat wordt afgezien van een andere bedrijfsvorm. Schakel ons dus op tijd in!
Mijn boekhouding zit in een ‘schoenendoos’, kan ik dan toch klant worden?
Ook in deze situatie kan u klant worden bij CijferMeester. Houdt er echter rekening mee dat de kosten van onze dienstverlening hoger zijn naarmate wij meer voor u moeten doen. Vaak blijkt dat met enkele simpele tips een schoenendoos kan worden voorkomen en dat uw deel van de boekhouding een ‘lust’ wordt in plaats van een ‘last’.
Ik wil via mijn mobiel mijn boekhouding bijhouden, kan dat?
Ja, dat kan. Het is de vraag of dit altijd even handig is, maar technisch kan dit inderdaad. Wij laten u graag de diverse mogelijkheden van (aanleveren van) boekhouden zien, zodat u die werkwijze kunt kiezen die het beste bij u past.
Kunnen jullie ook de volledige salarisadministratie doen?
De meeste van de CijferMeester-kantoren bieden inderdaad deze mogelijkheid. Mocht uw CijferMeester deze dienst niet bieden, dan heeft hij vaak uitbesteed bij een college kantoor binnen ons netwerk. De kwaliteit is dus altijd gewaarborgd.
Adviseren jullie ook bij het investeren in bedrijfsmiddelen?
Bij grote investeringen in bedrijfsmiddelen is belangrijk dat er een goede businesscase is, m.a.w.: gaat u uw geld van de investering wel terugverdienen. Wellicht heeft u een lening nodig. Ook dan kunnen wij u ondersteunen. Bij grote aanschaffingen moet er ook naar de verzekeringen worden gekeken. Ook daar zijn we alert. Als klant van CijferMeester kunt u vertrouwen dat alle relevante zaken aan bod komen.
Geven jullie beleggingsadviezen?
Nee, hiervoor zijn onze CijferMeesters niet gekwalificeerd. Wij kunnen u wel helpen om voor u zelf duidelijk te krijgen wat u wilt bereiken, hoe realistisch dit is en hoe risicogevoelig u bent. Concrete adviezen mogen wij echter niet geven.
Ik ben starter, waar moet ik beginnen?
Dit verschilt per starter. Sommige starters kunnen volstaan met de inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Anderen moeten investeren en hebben een gedegen voorbereiding nodig. Weer anderen zijn werkeloos en willen mogelijk met behoud van een uitkering starten. In alle situaties kunt u terecht bij een CijferMeester die u vervolgens kan adviseren en evt. ondersteunen bij het opstarten van uw bedrijf.
Ik zoek de goedkoopste boekhouder. Zijn jullie dat?
En hoe zit dat bij uw bedrijf. Bent u altijd de goedkoopste? Wij zijn van mening dat de prijs van de dienstverlening niet van doorslaggevend belang is. U wilt toch kwalitatief goede ondersteuning en adviezen? Wij investeren veel in de deskundigheid en het vakmanschap van CijferMeesters en vinden dat dit zo’n toegevoegde waarde heeft, dat wij nooit de goedkoopste zullen zijn. Dankzij ons uitgekiende concept is het wel mogelijk onze dienstverlening aan te bieden tegen een zeer concurrerende prijs.
- 60+ kantoren
Altijd één in de buurt! - 3000+ klanten
Bent u de volgende?