Administratiekantoor Delft heeft vooral oog voor de ondernemer.

Johan van Merriënboer (1959) kijkt verder dan alleen naar cijfers. Hij kijkt ook naar de ondernemer achter die cijfers én naar het bedrijfsbelang. De ervaren CijferMeester schroomt vervolgens niet om gevraagd en ongevraagd advies te verstrekken. En soms is dat een advies dat de klant in eerste instantie liever niet wil horen…

Bij Johan staan echter het belang en voortbestaan van de onderneming voorop. Hij studeerde bedrijfseconomie aan de heao en nam vervolgens aan verschillende tafels plaats. In de accountancy, bij een aannemer, een groothandel, een Franse multinational en was zes jaar financieel controller in de zakelijke dienstverlening. Altijd lag de focus daarbij op de bedrijfseconomisch aspecten en de administratie.

Persoonlijke band

De fijne kneepjes van het zelfstandig ondernemerschap kent hij sinds 2001 toen hij met een partner een consultancybureau opzette. Sinds 2013 is hij CijferMeester. De hechte kern van deze bestaande organisatie trok hem aan. Maar wel in combinatie met het feit dat hij er zijn eigen inbreng aan kan toevoegen. Dat is namelijk iets waaraan hij veel waarde hecht. Net als aan de persoonlijke band die hij met elke klant nastreeft. “Ik moet het fijn vinden om vóór ze en mét ze te werken.” En die klanten zijn zéér divers. Dat loopt van een bescheiden ‘schoenendoos-administratie’ van een zzp’er tot aan de salarisadministratie van een bedrijf met 15 medewerkers en een miljoenenomzet.

120% inzet

Heb je Johan eenmaal aan je zijde, dan zit je goed. Hij is een groot aanhanger van de Japanse manier van dienstverlening. “In het westen neemt men al gauw genoegen met 80%. In Japan ligt de lat veel hoger en eist men bij wijze van spreken 120% inzet. Daar hou ik van; snel schakelen, dingen regelen en elke keer opnieuw de verwachtingen zien te overtreffen.”

Humor

Betrokken,
Lees meer

Johan van Merriënboer (1959) kijkt verder dan alleen naar cijfers. Hij kijkt ook naar de ondernemer achter die cijfers én naar het bedrijfsbelang. De ervaren CijferMeester schroomt vervolgens niet om gevraagd en ongevraagd advies te verstrekken. En soms is dat een advies dat de klant in eerste instantie liever niet wil horen…

Bij Johan staan echter het belang en voortbestaan van de onderneming voorop. Hij studeerde bedrijfseconomie aan de heao en nam vervolgens aan verschillende tafels plaats. In de accountancy, bij een aannemer, een groothandel, een Franse multinational en was zes jaar financieel controller in de zakelijke dienstverlening. Altijd lag de focus daarbij op de bedrijfseconomisch aspecten en de administratie.

Persoonlijke band

De fijne kneepjes van het zelfstandig ondernemerschap kent hij sinds 2001 toen hij met een partner een consultancybureau opzette. Sinds 2013 is hij CijferMeester. De hechte kern van deze bestaande organisatie trok hem aan. Maar wel in combinatie met het feit dat hij er zijn eigen inbreng aan kan toevoegen. Dat is namelijk iets waaraan hij veel waarde hecht. Net als aan de persoonlijke band die hij met elke klant nastreeft. “Ik moet het fijn vinden om vóór ze en mét ze te werken.” En die klanten zijn zéér divers. Dat loopt van een bescheiden ‘schoenendoos-administratie’ van een zzp’er tot aan de salarisadministratie van een bedrijf met 15 medewerkers en een miljoenenomzet.

120% inzet

Heb je Johan eenmaal aan je zijde, dan zit je goed. Hij is een groot aanhanger van de Japanse manier van dienstverlening. “In het westen neemt men al gauw genoegen met 80%. In Japan ligt de lat veel hoger en eist men bij wijze van spreken 120% inzet. Daar hou ik van; snel schakelen, dingen regelen en elke keer opnieuw de verwachtingen zien te overtreffen.”

Humor

Betrokken, bekwaam en betrouwbaar zijn voor hem de sleutelwoorden voor zijn vak. Maar wel altijd gelardeerd met een gezonde dosis humor, want van kleurloze grijze boekhouders gruwelt hij. Verder hecht Johan veel waarde aan transparantie en aan kennis delen. Vanuit zijn rijke en brede ervaring kijkt hij anders naar een bedrijf dan de ondernemer zelf. Kijkend door zijn bedrijfseconomische bril, ziet hij snel waar de pijnpunten liggen, maar ook waar de kansen liggen. Johan: “Als ik signaleer dat de productiviteit omhoog moet, er efficiënter gewerkt moet worden, of dat er wat mis is met de kostprijs, ja dan adviseer ik dat. Dat valt de klant soms rauw op het dak, maar zijn bedrijf komt bij mij op de eerste plaatst.” Om er lachend aan toe te voegen: “En het staat de ondernemer altijd vrij om mijn advies niét op te volgen…!”


Sluiten

Eensmanszaak

Uw eigen bedrijf
Geen personeel

VOF

Vennootschap onder firma
Samen ondernemen

Maatschap

Uw eigen bedrijf
Ondersteuning samen doen

BV

Vanaf € 1 kapitaal
Aandelen op naam

NV

Vanaf € 45.000 kapitaal
Aandelen vrij verhandelbaar

Stichting

Ideële doelstelling
Lidmaatschap niet mogelijk

Vereniging

Leden met zelfde belang
Geen winstoogmerk

Expat

Nederlander in buitenland
Buitenlander in Nederland

Waarmee kunnen wij u helpen?